Norges mest fornøyde optikerkunder 2021

Norges mest fornøyde optikerkunder handler hos Interoptik. Det viser resultatene fra Norsk Kundebarometer 2021. Interoptik ble samtidig den retaileren i Norge som scorer høyest på kundebarometeret i 2021, uavhengig av bransje.

Tekst: Christina Sunneklep | Foto: Dag G. Nordsveen

Norsk kundebarometer måler hvert år hvor tilfredse norske forbrukere er med bedriftene de handler fra; i år er Interoptik stolt bransjevinner!

– Dette er fantastisk! Vi er svært stolte over å ha «Norges mest fornøyde optikerkunder», sier Kathrine Ayling, direktør for marked, kunde og digital, for optikerkjeden Interoptik. – Interoptik har sterk klinisk ekspertise, et stort utvalg av kvalitetsprodukter, samt at vi tilpasser oss den enkelte kundes behov. Kort sagt er vi opptatt av å strekke oss langt for at kunden skal få en god opplevelse hos oss!

- Brillestylistene hos Interoptik tør å være ærlige. Derfor er jeg nå en trofast kunde, sier Marte fornøyd.

Den mest avanserte synsundersøkelsen på markedet

Å ha Norges mest fornøyde og lojale kunder skjer ikke av seg selv – dette er noe som alle Interoptikere jobber hardt og målrettet for hver eneste dag.

– I Interoptik satser vi på gode, helhetlige kundeopplevelser, sier Kathrine Ayling,– Dette gjør vi på flere måter; Interoptik er blant annet den optikerkjeden som setter av og bruker mest tid til selve synsundersøkelsen. Dette gjør at våre optikere tilbringer mer tid med kundene, noe som gjør at vi forstår behovene bedre. Vårt mål er å alltid gi den støtten og veiledningen du trenger for å ta best mulig vare på øyehelsen din.

I tillegg til sterk kompetanse, investerer vi mye i å ha det nyeste og beste innen glass, linser og synsteknologi. De aller fleste Interoptik-butikker har blant annet optomap og utstyr til å ta OCT-dybdebilde, slik at kundene får tilgang til den mest avanserte synsundersøkelsen på markedet. Slik kan vi ta vare på synet til kundene best mulig.

Jeg setter ekstra pris på at de ansatte hos Interoptik er flinke til å gi meg anbefalinger i forhold til hva som passer best for min ansiktsform, sier Marte fornøyd.
Den gode og helhetlige kundeopplevelsen er svært viktig for Interoptik; målet er å alltid gi deg støtten du trenger for å ta best mulig vare på øyehelsen din.

Finn briller som passer til din ansiktsfasong!

I alle Interoptik-butikker vil kunden også bli møtt av våre dyktige brillestylister. De kan hjelpe deg å navigere gjennom det store utvalget av kvalitetsprodukter – og dermed finne rett brille for akkurat deg.

– Interoptik har et bredt utvalg av merkebriller og solbriller. Faktisk så godt at det er vanskelig å velge, forteller Marte Landgraff Vegsund (28), som er fast kunde hos Interoptik Sandefjord. – Jeg setter ekstra pris på at brillestylistene er flinke til å gi meg anbefalinger i forhold til hva som passer min ansiktsform. Brillestylistene ser ting jeg ikke tenker på; at brillen blir for lav for meg eller gir meg «ekstra bryn», og de tør å være ærlige. Det har ført til at jeg nå er en trofast kunde!

Vi brenner for at du alltid skal være 100 % fornøyd med din opplevelse hos Interoptik. Derfor tilbyr vi også en egen tilvenningsgaranti til alle våre kunder; da tilbyr vi justering av både innfatning og glass i hele 6 måneder etter kjøpet.

– Våre Interoptikere skal være kundens personlige optiker, fastslår Kathrine Ayling. – Optikerne og brillestylistene lytter alltid til dine behov, og foreslår løsninger tilpasset det livet du lever. En Interoptiker skal ha de mest fornøyde kundene!

Vi gleder oss til å fortsette å levere gode kundeopplevelser også i årene som kommer!

Alle kunder blir møtt med et smil hos Interoptik.

Norsk Kundebarometer 2021

Norsk Kundebarometer er et årlig forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI. Undersøkelsen er gjennomført i samarbeid med Barcode Intelligence og Norstat Norge.

Datainnsamlingsperioden var fra januar til mars 2021. 4670 norske forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av. 150 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer har blitt evaluert.

Vi er svært stolte over å bli utropt til bransjevinner i den prestisjetunge undersøkelsen Norsk kundebarometer 2021! Interoptik ble samtidig den retaileren i Norge som scorer høyest på kundebarometeret i 2021, uavhengig av bransje. I 2020 ble vi også tildelt prisen for Norsk Bærekraftbarometer.

Publisert 3. desember 2020